תאורת גינה – הדרכים היעילות ביותר!

מי שיש לו גינה בחצר הבית, יכול ליהנות לאורך כל השנה מאזור ירוק ויפהפה צמוד לבית שלו, מאווירה נפלאה של צמחים ומן היופי של גינה ביתית. כדי ליהנות מן הגינה בצורה מושלמת ובכל שעות היום, חשוב להתקין בגינה גם תורת גינה אשר מותאמת למבנה ועיצוב של הגינה, כך שניתן יהיה ליהנות מן המראה של הגינה ומן החלקים השונים שבה גם בלילה.

תאורת גינה

סוגים של תאורת גינה

תאורת גינה נחלקת לשלושה סוגים עיקריים. הסוג הראשון הוא תאורה שנועדה להדגיש את המבנה האדריכלי של הבית והגינה. תאורה כזו היא תאורה רחבה אשר מוארת לכיוון המבנה ומוקפצת ממנו, כך יוצרת תאורה כללית של האזור מדגישה את היופי של הגינה. הסוג השני הוא תאורה שנועדה להאיר את הצמחים עצמם, כך שניתן יהיה לראות אותם בצורה יפה ומרשימה מתוך הבית. גם כאן מדובר בתאורה רחבה שמותקנת בין הצמחים בצורה שמבליטה אזורים מעניינים בגינה. הסוג השלישי הוא תאורה פונקציונאלית, שנועדה להאיר אזורים שימושיים בגינה, כמו פינת ישיבה וכדומה. כאן מדובר בתאורה חזקה וממוקדת יותר, אשר מכוונת למקום שאותו רוצים להאיר. חשוב לתכנן תאורת גינה כבר בשלב התכנון של הגינה עצמה, על מנת לבנות את התשתית החשמלית, לתכנן את המיקום של אבזרי התאורה וליצור עיצוב נאה של הגינה, אשר משלב בתוכו גם את האלמנטים של התאורה. תאורת גינה טובה הופכת את הגינה למקום יפהפה וחלומי, גם בלילה.

איך חוסכים בחשמל בתאורת גינה

תאורת גינה דולקת שעות רבות, ולכן מומלץ למצוא דרכים לחסוך בחשמל בתאורה זו. ניתן לעשות זאת על ידי התקנה של מפסקים נפרדים לכל חלק של התאורה בגינה, על מנת שניתן יהיה להדליק רק חלק ממתקני התאורה בעת הצורך. ניתן להתקין מפסקים אוטומטיים, אשר מדליקים את התאורה כאשר מתקרבים לגינה ומכבים אתה כאשר אין איש באזור. ישנם גם מנגנונים אשר מכבים אוטומטית את התאורה עם עלות השחר, מה שחוסך חשמל רב. מומלץ גם לעשות שימוש בנורות חשמליות חסכוניות, או בתאורה סולארית, אם יש אפשרות כזו.