שתילת פירות וירקות קיץ

כל חובב גינה מושבע יודע שהחורף היא תקופה מעולה לגדל אין ספור ירקות בריאים וטעימים כגון חסות, גזרים, פטרוזליה, כוסברה, צנוניות, טרד וכ"ו… אך כשהחור נגמר מה עושים? ממתינים עד לחורף הבא כדי לגדל ירקות? מה פתאום! הקיץ מזמן לנו אמנם פחות היצע אך הירקות והפירות שמתאימים לקיץ הן חוויית גידול בסטנדרט אחר לגמרי, הישארו וקראו אילו פירות וירקות שותלים בקיץ ואיך מגדלים כל אחד ואחד מהם.

פירות וירקות המתאימים לשתילת קיץ

אז ראשית נבהיר כי רוב הפירות והירקות שאותם נזכיר כעת מתאימים לשתילה החל מחודש אפריל / מאי רובם הגדול מתאים אך ורק לשתילת קיץ אבל חלק מהם יכולים לגדול גם בתנאי חממה בחורף.

  • תירס – תירס הוא ירק קלאסי לשתילת קיץ, ניתן לקנות שתילים מוכנים כבר בעלות שבין 1 ₪ ל 2.5 ₪ תלוי בזן ותלוי בתקופה בה אתם רוכשים את השתילים, ככל שתיכנסו עמוק יותר לעונה העלות תהיה קטנה יותר, כמו כן ניתן לזרוע את התירס מקלח ישן או לקנות זרעים מוכנים בשקית, התירס אוהב המון מים במיוחד בימים בהם החום כבד במיוחד.
  • אבטיח – אחד משתילות הקיץ הכיפיות ביותר!! הוא הפרי אולי הכי פופולארי בקיץ ואם הייתם יודעים כמה קל לגדל אותו סביר להניח שהייתם עושים זאת מזמן! מה שכן כדאי לכם להכין שטח די רחב כיוון והשיח שלו מתפשט לכל עבר. את שתילי האבטיח מומלץ לרכוש (על אף שאפשר גם לזרוע), עלות שתיל תשתנה בהתאם לעונה אך תנוע בין 1 ₪ לבין 2.5 ₪, תקופת השתילה היא בין מרץ ליולי, זמן גידול משוער 60-90 יום, השקיה מרובה אבל בצורת טפטוף כל פני האדמה ולא השקיה בממטרות או צינור שמגיע על העלים.
  • מלפפון – את המלפפון אנחנו רגילים לקנות בסופר בכל ימות השנה, זאת תודות לחקלאים המגדלים את המלפפון בתנאי חממה שמעניקים לו את הטמפרטורות הנדרשות לגדול, אך בפועל הוא ירק שאוהב חום ושמש ולכן הוא נחשב לשתיל קיץ, את המלפפון די קל לגדל, הקפידו על השקיה מרובה שתגיע בצורת טפטוף ולא ממטרות או צינור העלול להרטיב את העלים.
  • עגבנייה – בדומה למלפפון גם את העגבנייה התרגלנו לאכול בכל ימות השנה אך גם היא צריכה טמפרטורות חמות כדי לגדול ומתאימה יותר לקיץ.
  • פלפל חריף – אם אתם אוהבים פלפלים חריפים זוהי התקופה הטובה ביותר לשתול אותם, הם אוהבים מאד חום והופכים גם לחריפים במיוחד בתקופה זו.

מרחבי הרשת:

עופר איתן – ערוץ You Tube עם מגוון סרטונים ומידע