פרחים רעננים – 6 טיפים לשמירה נכונה על זרים

פרחים צבעוניים

אין דבר עצוב יותר מלראות זר פרחים, שבעברו היה חיוני ומלא חיים, קמל ונובל במהלך הזמן. זה קורה אומנם לכל הפרחים בשלב כזה או אחר, אך ישנן מספר דרכים לשמר אותם לאורך זמן, ואף בהגיע הרגע – לייבשם והמשיך להשתמש בהם כקישוט לבית: לסלון, לחדרי השינה ואף לחדרי השירותים והאמבטיה. כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לרענן פרח נמצא בטיפים הבאים:

"הצבת הפרחים" – placement""

השלב הראשוני בהחלט בריענון פרחים הוא קודם כל לבחור זר טרי. לאחר מכן, טרם הכנסת זר הפרחים לתוך הכלי יש להכינו – או במילים אחרות – להעבירו בדיקה ו"שיפוץ" קל של החלק התחתון של הגבעול על מנת שיוכל לספוג כמה שיותר מים. את זאת מבצעים כיוון שבניגוד לטבע – פרחים באגרטל סופגים פחות לחות ומים מהאוויר (לא יורד עליהם גשם, והם אינם חשופים לטל של הבוקר). בכדי לעודד ספיגה מספקת של מים יש לחתוך באלכסון מתון את תחתית הגבעול ובכך להגדיל את שטח הפנים שסופג מים לתוך הפרח.

ניקוי חלקי פרח שאינם נחוצים

כמו יצורים חיים, גם לפרחים קיימים מנגנוני הגנה ושימור אבולוציוניים. מנגנונים אלו מטרתם להקצות פחות אנרגיה לחלקים לא נחוצים. ממש כמו שאצל בני אדם באופן אוטומטי – פחות דם מוזרם לגפיים כאשר אנו חווים קור או היפותרמיה (על מנת לשמר יותר דם וחום לאזורים החיוניים יותר כמו האיברים הפנימיים והמוח) – כך גם אצל הפרחים. לכן, על מנת שרוב המים והאנרגיה יגיעו לפרח עצמו יש לוודא כי הם אינם "מתבזבזים" על עלים מיותרים. בכדי לעשות זאת נכון יש להסיר עלים וחלקי גבעול שאינם נחוצים לזר, באותו אופן שגוזמים את התחתית של הגבעול – באלכסון מתון. אם תרצו להשאיר עלים בשביל היופי, דאגו כי לפחות אין עלים מתחת לקו המים – כיוון שאלו בדרך כלל מיותרים גם למראה.

כמה מים הפרח צריך?

באופן כללי לא ניתן להגדיר ממש כמות מים ספציפית עבור כל סוגי הפרחים. לכל פרח קצב גידול וקצב צריכה שונה של מים – תחשבו על קקטוס למשל – ולכן ניתן רק להעריך. באופן כללי לאחר שייצבתם וניקיתם את הזר לפני הכנסתו לכלי, יש למלא מים עד שלושה רבעים מנפח הכלי – את היתר יש להשאיר ריק. מידי פעם, כאשר אתם רואים שמפלס המים ירד יש להוסיף כל פעם קצת – מומלץ לא להחליף את המים לחלוטין כיוון שהפרח כבר הסתגל אליהם וכל שינוי ביחס המינרלים במים לא ישפיעו לטובה על הצמח.

תוספי צמחים

כיוון שבפרחים עסקינן, ולא בעצי פרי, ירקות ותבלינים על סוגם השונה, אין סיבה ממשית להכניס לאגרטל תוספי תזונה לפרחים. לעומת זאת, קיימים מספר חומרים שניתן להכניס לזר והם יועילו לפרח ויגרמו לו להיראות טוב יותר ולהחזיק יותר זמן. ניתן להוסיף למים בתדירות נמוכה (פעם – פעמיים בחייו של הזר) קצת מיץ לימון, או קצת מי סוכר. הפרחים יספגו את החומרים יחד עם המים ויודו לכם.

שמש

אומנם זה נשמע מובן מאליו, אך זה לא – פרחים בטבע חשופים במשך שעות ביום לאור שמש טבעי, ואילו בבית הם לרוב מקבלים תאורה מלאכותית אשר לא מספקת מספיק קרינה לפרחים. בכדי להתמודד עם חוסר זה, מומלץ להציב את הפרחים לפחות למספר שעות ביום על יד החלון – שישתזפו להם קצת ויתפסו "צבע".

פרח מרוסס הוא פרח שמח

אחרי כל אלו, הטיפ האחרון ואולי המוצלח ביותר לעזור לפרחים להיראות רעננים – הוא פשוט לרענן אותם – כמה אתם מרגישים רעננים אחרי שאתם רוחצים פנים? גם לפרחים מגיע. השתמשו במרסס כלשהו (אם בעבר היה של חומרי ניקוי – דאגו לנקותו טוב טוב לפני השימוש) ורססו קצת מים על הפרח מספר דקות לפני שהאורחים מגיעים – תיזהרו הם אולי ירצו לקחת אותו בסוף הביקור.