מתכונים מן הטבע

המודעות הרבה לאכול בריאותי, כזה הכולל רכיבים מן הטבע, ובעיקר רכיבים בעלי ערך תזונתי גבוה, הוליד לא מעט ספרי בישול ואתרים רבים המתמקדים במגוון של מתכוני בריאות, ולא פחות מכך, במתכונים מן הטבע. אפשר למצוא ברחבי הארץ מגוון רחב מאד של פרחי בר הניתנים למאכל, שאותם אפשר לשלב במתכונים שונים. פרחי בר אלה עשירים בוויטמינים טובים וברכיבים נוספים, החיוניים לבריאותנו. ריכזנו עבורכם מספר מתכונים, אותם תוכלו לשלב בכל ארוחה ובמיוחד אם בריאותכם חשובה לכם. מתכונים אלה טעימים מאד וקלים להכנה.
לביבות חובזה חמות וטעימות
בין אם אתם מטיילים בשטח ומחפשים משהו טעים לאכול ובעיקר מתכונים טובים, ובין אם זה עתה חזרתם מטיול, תוכלו ליהנות מהמתכון הקליל הזה שהכנתו פשוטה וטעמו נפלא. החובזה, הנחשבת לאחת מתוך מגוון של צמחי בר לאכילה. את החובזה תוכלו למצוא בסוף החורף ובתחילתו של האביב ובכל מקום כמעט. החובזה נחשבת לבריאה מאד, שכן עשירה בוויטמינים רבים, לרבות וויטמין A. כדי להכין את הלביבות האלו כל מה שאתם צריכים הן שלוש כוסות עלי חובזה קצוצים, שני בצלים פרוסים, כוס וקצת של קמח, שלוש ביצים, מעט פלפל שחור ומעט מלח. מערבבים את כל החומרים יחד, יוצרים לביבות קטנות ומטגנים אותן במעט שמן. לאחר שהן מוכנות מניחים אותן על נייר סופג ואוכלים בתיאבון!
חביתת חובזה משגעת וקלה להכנה
אם אתם אוהבים חביתות, ובעיקר חביתות קצת שונות, החביתה הבאה תהיה לכם נעימה לחיך ובעיקר קלה להכנה. כדי להכין את חביתת החובזה (מנה אחת) יש לטרוף בקערה שתי ביצים (רצוי ביצים אורגניות או ביצי חופש), להוסיף להן ארבעה עלים קצוצים ושטופים של חובזה, כמה רצועות דקות של פלפלים ירוקים ואדומים ומעט מלח ופלפל שחור טחון. את התערובת שנוצרה יש להעביר למחבת חמה ולטגן בשני הצדדים. אפשר להגיש את החביתה עם גבינות טריות וטובות ולחם שזה עתה יצא מהתנור.
תה צמחים טעים ובריא
רבים אוהבים לשתות תה צמחים במהלך חודשי החורף הקרים. לצד מנות אוכל שונות, ובעיקר בסיומן, אפשר להגיש תה צמחים, המשלב מגוון של צמחי בר לאכילה. ישנם לא מעט מתכונים מן הטבע הכוללים צמחי בר אלה, שאפשר גם להגיש בתצורת תה צמחים וליהנות משפע של וויטמינים ובעיקר גם טעם משובח. תה צמחים אפשר להכין מצמחים רבים, כמו: נענע, מרווה, אזוב מצוי, רוזמרין, אורן, ספרד, קורנית וגם זוטה לבנה. כל מה שצריך לעשות הוא לשטוף היטב את הצמח שממנו מעוניינים להכין את התה ולבצע תהליך מהיר של חליטה. אפשר לשלב במסגרת טיולי טבע רבים איסוף של צמחי בר הניתנים לאכילה, ועם החזרה הביתה, או אפילו בשטח עצמו, להכין תה טעים, מתוק ובריא.
סלט עשבי בר עשיר בטעמים ובבריאות
הנה דוגמא למתכון נוסף מהטבע על טהרת עשבי בר נהדרים, שניתן למצוא בכל מקום כמעט. המרכיבים של הסלט הן עלי כרובית מצויה (חופן גדול), מעט עלי מרור, מעט עלי חמציץ, מעט עלי חרציות, מעט עלי סביונים, מעט לימון, סומק, שמן זית ומלח. לאחר ששוטפים היטב את העלים ומקפידים שהם נקיים מחרקים למיניהם ואדמה או חול, קוצצים אותם גס ומוסיפים להם את הלימון, את שמן הזית ואת המלח. מערבבים תוך כדי הקפצתם ומגישים אל השולחן. את הסלט הנהדר הזה אפשר להגיש לצד לביבות החובזה שהוזכרו למעלה.

חשוב לדעת
ישנם לא מעט צמחי בר בטבע, אולם לא כולם, בהכרח, מתאימים למאכל. חשוב לוודא שהצמח שאותו קוטפים אכן אכיל ולאחר קטיפתו יש להקפיד לשטוף אותו היטב במים על מנת להרחיק חרקים וזוחלים למיניהם וגם שאריות של אדמה וחול. צמחי הבר עשירים בוויטמינים ובטעמים נהדרים ואפשר להכין מהם שפע של מאכלים וגם מתכונים מן הטבע.