מורינגה עץ הפלא

ממש לאחרונה שודרה כתבת תחקיר בערוץ 12 שעסקה בנפלאותיו של עץ המורינגה הכתבה עשתה אפקט תודעתי גדול בתחום וגרמה לכל המשתלות בארץ לחסל את מלאי שתילי העצים שלהם כיוון ואנשים פשוט התנפלו ורכשו כל מה שיש, אך עבורנו זה לא היה משהו חדש, את המורינגה אנחנו מכירים כבר די ממזמן ומכירים את כל נפלאותיו הבריאותיות.

קצת רקע על עץ המורינגה

המורינגה הוא עץ שמקורו בהודו אך הוא מתאים מאד לאקלים הארץ ישראלי, זהו עץ לא "עדין" שנקלט יפה באדמה ובעל יכולת התרבות עצמית בזכות תרמילי הזרעים שלו והעובדה שאין צורך בהרכבה פשוט זורעים או מפזרים את הזרעים שלו והם יוצרים עוד עצים.

נפלאות הבריאות שלו

אז הגענו לחלק המעניין של הכתבה והוא החלק בו נתאר את נפלאותיו של עץ המורינגה אבל נקדים ונסביר אילו חלקים בעץ המורינגה ניתנים לאכילה והפקת תמציות והתשובה לכך היא… הכל! אפשר לאכול את העלים, לייבש אותם ולקצוץ אותם לכדי אבקה, אפשר לאכול את השורשים שלו, אפשר לאכול את תרמילי הפירות שלו, אפשר לאכול את הגזע שלו ועוד…

יתרונותיו הבריאותיים מתבטאים בהמון היבטים, חושב להגיד שעד היום לא נעשה ניסוי "מקיף ורציני" הרבה בגלל שאין מי שיממן את הניסויי הזה, כיוון ואין יכולת לרשום פטנט על הפקת המיצוי הבריאותי מעץ המורינגה ולכן רוב המשקיעים אינם רואים את "החזר ההשקעה" הכספית שלהם.

אך היו כמה מחקרים קטנים שהצליחו להציג מידע די בסיסי שמראה כי המורינגה מכיל יתרונות בריאותיים מעולים, יכול לשפר מצב נוכחי רעוע ודי בקלות.

היתרונות הבריאותיים שלו הם:

  • מיצוי המורינגה יכול לסייע בייצוב הסוכרים בדם.
  • מאזן את רמות הכולסטרול בגוף.
  • עשיר מאד בוויטמין A.
  • המורינגה מכיל תכונות אנטי דלקתיות חזקות.
  • עשיר בברזל.