כיצד מגנים על עצי פרי ממזיקים בצורה אורגנית

אז קניתם לעצמכם עצי פרי טובים ועשיתם צעד משמעותי בדרך לאכול פירות אורגניים ללא טונות של חומרים כימיים המרוססים עליהם ושלא מכילים חומר זרחני המגיע מהדשן שהחקלאים מדשנים איתו את העצים כדי שהפרי יראה גדול ויפה, אבל אז נתקלתם בבעיה הנפוצה ביותר בישראל של השנים הנוכחיות והיא תולעים בפרי…. הפרי שלכם נעקץ על ידי מזיקים שהראשי שבהם הוא זבוב ים תיכון והביצים הפכו לתולעים שזוחלים בכל הפרי והורסים אותו למאכל.

אז מה עושים? האם מתחילים לרסס את העץ כמו שהחקלאים עושים? אבל אם כן אז מה בעצם עשינו בזה חזרנו לנקודת ההתחלה בה אנחנו אוכלים פירות מלאים בחומרים כימיים מסוכנים.

הגנה אורגנית על עצי הפרי שלנו

אז יש גם דרכים אחרות להגן על הפרי, הן לא תמיד יעילות כמו ריסוס ויתכן כי חלק מהפרי של העץ ימשיך להיפגע אבל באחוזים נמוכים יותר ועדיין יישאר לכם פרי לאכול מבלי שנפגע ממזיקים ובלי שרוססו עליו חומרים כימיים מסוכנים.

  • מלכודות לזבוב הים תיכוני – אז הדרך הראשונה היא פיזור מלכודות עם פיתיון בשטח שימשכו את הזבוב הים תיכוני אליהם במקום אל העצים שלכם, מלכודות אלו יעילות וזבובים רבים יכלאו בהן אך זה לבד לא יפסיק את הפגיעה בעצים וחלק גדול של זבובי ים תיכון ימשיכו להגיע אל העץ שלכם ולעקוץ אותו ולכם יש לשלב את שיטה זו עם השיטה הבאה.
  • רשתות צפופות שמאפשרות חדירת אור – ישנן רשתות מיוחדות המכסות עצים שלמים עם חורים בצפיפות מושלמת בדיוק כדי למנוע חדירת זבובים אבל גם מספיק כדי לאפשר חדירת קרני שמש חשובות לתהליך ההתפתחות והגדילה של העץ.

מרחבי הרשת:

עופר איתן – ערוץ You Tube עם מגוון סרטונים ומידע