כיצד להכין חליטת צמחים לבד?

קיימים כל כך הרבה סוגים של צמחי מרפא כאשר לכל צמח יש את הסגולות הרפואיים והיתרונות הבריאותיים שלו לגוף. אחרי שמכירים קצת, איזה צמח מרפא טוב למה, ניתן להכין חליטת צמחים ממש לבד אצלנו בבית. יש שני סוגים של חליטות צמחים:

 

  1. צמחים טריים – תוכלו לגדל בגינה הפרטית שלכם או אפילו במרפסת מגוון של צמחי מרפא טריים כמו מרווה, קמומיל, זוטא לבנה, טימין, רוזמרין ועוד… לפי הצורך תוכלו לגזום מעט מהצמח, להשרות בין 5-10 דקות במים רותחים ופשוט לשתות. למשל יש אומרים שחליטת רוזמרין מסייעת בתהליך ניקוי רעלים ומתכות מהגוף, חליטת מרווה עוזרת למנוע ולטפל במגוון סוגים של דלקות כמו דלקות שתן או חניכיים ומליסה מעולה לטיפול בבעיות קשב וריכוז ולשיפור הזיכרון.
  2. צמחי יבשים – היום ברשתות הנבחרות ובבתי טבע מוכרים צמחי מרפא ותבלינים יבשים מהם ניתן להכין חליטות ביתיות נפלאות. למשל, מומלץ לנשים מניקות ולאנשים הסובלים מבעיות במערכת העיכול כמו גזים, נפיחות, כאבי בטן, שלשולים והקאות לערבב ביחד שומר, קימל וטימין, לשים במים רותחים ופשוט לשתות לאורך כל היום. מי שסובל ממתח, לחץ, כאבי ראש ובכלל מכאבי שיניים יכול לשתות חליטת קמומיל, זוטא לבנה, לבנדר ומליסה. יש גם חליטה נפלאה לטיפול בפטריות ובעיות בעור כמו קלנדולה, לבנדר, סירפד ומליסה.

 

אז כל מה שצריך בכדי להכין בבית חליטות נפלאות זה פשוט להכיר קצת את צמחי המרפא, העשבים והתבלינים השונים, להבין מהם היתרונות של כל אחד, לזהות את הבעיה הרפואית או התסמין ממנו אתם סובלים והנה לכם דרך טבעית ומעולה לטפל ולמנוע מגוון של בעיות וגם סתם כך, להתחמם ולספק לגוף את כל מה שהוא צריך בשביל להירגע לו.