"הסיוט של כל גבר – זר ליום האם"

מעטים האנשים בחיינו, אשר ניתן לומר עליהם בלי צל של ספק, כי השפיעו באופן ניכר על חיינו ועל מי שגדלנו להיות כמו האימהות שגידלו אותנו. הקשר המיוחד בין ילדים לאימהותיהם הוא החזק ביותר בטבע ועובדה זו טמונה בעובדה שמדובר בקשר הכי קדום ובסיסי שיש לנו – ממנו נוצרנו.

כדי לחגוג את הקשר ולהוקיר תודה לאימהות הרבות, שבהרבה מקרים ויתרו במידת מה על חירותן על מנת לגדל ולחנך אותנו, הוקדש להן יום אחד בשנה – יום האם. בארצנו יום זה נחגג ב-ב' באדר שהוא יום פטירתה של הנרייטה סאלד, ממקימות ההסתדרות הציונית "הדסה". במהלך הזמן שונה מוקד היום כדי להכיל מגוון רחב יותר של קשרים משפחתיים וכיום הצעירים מכירים אותו כ"יום המשפחה" – אך למבוגרים תמיד יישאר יום המוקדש לאמא.

לא חייבים לשבור את הראש – דברו אליה בפרחים…

קיימות אינספור מתנות אפשריות לקנות ליום האם – כל אחד מכיר את ההורים שלו ויודע פחות או יותר מה ישמח אותם ומה לא, אך אין צורך לשבור את הראש. עיקר מטרת המתנה היא לשמח ולומר "חשבתי עלייך אמא". אחד המאפיינים הבולטים של מתנה טובה הוא קניית משהו שאותו אדם רוצה אך לא יקנה לעצמו – ולכן זר פרחים צבעוני מהווה מתנה אידאלית. פרחים זו מתנה אוניברסלית – אומנם עבור כל אדם באשר הוא הפרשנות שונה, אך בדרך כלל הם מסמלים התחדשות, התרעננות ועונתיות. הצבעים הרבים שניתן לבחור משמשים כמעין אמירה אישית ואינטימית. בנוסף, לכל אמא יש את הפרחים ואת הריחות האהובים עליה – זר מתאים אומר לא רק "חשבתי עלייך" או "אוהב אותך" אלא אף מעביר את המסר – "אני מכיר אותך".

למחמירים שבינינו, או למי שלא מוכן להסתפק רק בזר, ניתן תמיד לשלב ולהוסיף למתנה תוספות קלאסיות כמו שוקולד מיוחד או יין איכותי שישדרגו את המתנה. זאת ועוד, ניתן להגדיל ולעשות, ולהביא את הפרחים בתוך ואזה או אגרטל יפים וכך למעשה הופכים את הזר לאל-מותי, גם כשהפרחים יתייבשו אימא תישאר עם מזכרת שימושית בה תוכל להתגאות מול אורחים.

מעבר ליופי האסתטי ולריח הנעים שהם מסבים, היתרון הגדול בקניית פרחים היא היכולת להזמין אותם במשלוח, יש משהו מאוד רומנטי ויפה בשליחת זר עם שליח מיוחד עד הבית. באופן זה תוכלו להפתיע את אמא שלכם לטובה גם מרחוק ובקלות יחסית – אז ביום האם הבא, אל תסתבכו ודברו אל אמא בפרחים.