הסביבתיים החליטו פה אחד: עוברים לגידול הידרו ביתי!

גידול הידרו ביתי הוא דרך נפלאה לגדל בעצמנו צמחים, ירקות, פירות ועשבי תיבול, תוך שאנחנו שולטים לחלוטין בתנאי הגידול שלהם. ייתכן מאוד ששמעתם "נטורליסטים" שמעלים על נס את שיטת הגידול ה"רגילה" באדמה תחת קרני השמש הטבעיים, אולם אם תאזינו להם היטב, תראו שיש חוסר קוהרנטיות בטיעונים שלהם. בכל אופן, אנחנו לא נגד הנטורליסטיים, אנחנו פשוט מאמינים שהשיטה ההידרופונית היא שיטה טובה ומבוקרת לגידול מבחר גדול מאוד של צמחים, וכך גם סבורים עוד מומחים רבים בעולם.

אולי זה נשמע יותר נטורליסטי לגדל צמחים באדמה, אך במקביל אנחנו גם נתונים ל"שגעונות" ולטלטלות של אימא-טבע כגון: אחוזי לחות לא יציבים, עננות שמסתירה את קרני השמש, רוחות, מזיקים ועוד.

אז איך עובדת שיטת הגידול הידרופונית הביתית?

גידול הידרו ביתי עושה שימוש באלמנטים מלאכותיים כגון תאורה, דישון ואנרגיה. ההבדל בין השיטה ההידרופונית הביתית לבין גידולי אדמה "רגילים" בחוץ היא שלא נשתמש באדמה לצורך תהליך הגידול. במקום זאת, הצמחים יכו שורשים בתמיסות שונות שאנחנו נספק להם, משאבה ייעודית תזרים לצמחים ההידרופוניים שלנו מים מיוחדים וגם תמחזר אותם בעוד שתאורה מלאכותית תעניק לצמחים את האנרגיה הדרושה ליצירת פוטוסינתזה.

גידולים הידרופוניים ביתיים נותנים לנו את החופש ואת השליטה להחליט על כמויות הדישון ואף לנטר את כמות החמצן שיגיע לצמחים.

יתרונות סביבתיים לגידולים הדירופוניים:

  • לגידולים הידרופוניים נדרש כמחצית מהמקום הפיזי הדרוש לגידולי אדמה "רגילים". גידול הידרופוני משאיר יותר קרקע זמינה ומאפשר לנו לשמור על יותר ריאות ירוקות בעיר. הוא מאפשר שימור חיות בר, שימור עצים ופרחים שבדרך כלל נגזמים לצרכי גידולים בשטחים חקלאיים ומותיר אותנו עם עוד עתודות קרקע למגורים.
  • בשיטה ההידרופונית אנחנו זקוקים רק לכ-10% מהמים שבהם אנחנו משתמשים בחקלאות המסורתית באדמה. אובדן המים היחידי שנחווה בגידולים הידרופוניים הוא תוצר של תהליך טבעי של אידוי, זה הכול!.
  • גם כמות הדישון הנדרשת לגידולי הידרו ביתיים היא קטנה מאוד ביחס לחקלאות המסורתית באדמה – כ-60% פחות דישון. המערכות ההידרופונית מזרימות דישון ישירות לשורשי הצמחים, כך שהצמחים קולטים את הדשן באופן ישיר ובדיוק בכמות שנחוצה להם. בצורה כזאת לא מאבדים את הדישון עקב שיקוע באדמה או עקב גבישים שנמצאים בקרקע.
  • גידול הידרופוני מאפשר גידול צמחים במקומות שבהם אין די קרקע זמינה לחקלאות. בנוסף, מאחר וגידולים הידרופניים אינם נערכים בחוץ ואינם נתונים לשינויי האקלים ההפכפכים של עונות השנה, ניתן לגדל הידרופונית כל צמח, לרבות צמחים עונתיים – לאורך כל השנה.
  • גידולי הידרו יכולים לחסוך לנו הוצאות שינוע וכן לחסוך מאיתנו את הזיהום שנגרם כתוצאה משינוע של סחורות ברחבי העולם. זאת מאחר וניתן לגדל בשיטה ההידרופונית כמעט כל צמח – באופן מקומי.

כנראה שלא נפתור כאן את הסכסוך ארוך השנים שבין הנטורליסטים לבין הדוגלים בטכניקת הגידול ההידרופונית, אך נראה שבשנים האחרונות יותר ויותר סביבתיים ואקולוגיסטיים עוברים לשיטת הגידול ההידרופונית בבית תודות לגל היתרונות שהא מציגה.