המדריך המלא לשותל המתחיל

אז גם אתם נדבקתם בחיידק הגינה הפורחת וכבר רצתם למשתלה וקניתם תריסר פרחי עונה, אמנון ותמר, כובע הנזיר ואפילו פיטונויות בכמויות כדי שיצבעו את המרפסת בצבעים מהממים, אבל איך שותלים?

במדריך הקצר ומתמצת הבא נסביר לכם כיצד שותלים פרחים, מה צריך, מה מותר ומה אסור.

בואו נתחיל לשתול פרחים בגינה

השלב הראשון הוא אבחון זן הפרח והמיקום שלו לפי צרכיו, יש פרחים שאוהבים שמש ישירה עליהם וכמה שיותר, יש שיחים ופרחים שצריכים פחות שעות שמש ויש כאלו שאפילו אוהבים צל מוחלט, אז וודאו איזה סוג צמח יש לכם ומה הוא צריך.

השלב השני הוא הכנת הכלי לשתילה או בגינה עצמה, אם זה כלי מלאו אותו בתערובת אדמה מקצועית עם דשן בפירוק איטי, השקו את האדמה לפני השתילה ככה שהיא תהיה ספוגה במים (השתיל עומד לעבור זעזוע וחשוב שייקלט לאדמה רטובה) ועם האצבעות הכינו חור שתילה שיספיק בדיוק לשתיל לא עמוק מידי ולא גבוה מידי שהצמח ישב בול לא בולט ולא שקוע. שימו לב!! לא לפזר דשן, אדמת התערובת כבר מדושנת וכמות גדולה של דשן תשרוף את הצמחים.

אם מדובר על שתילה באדמת הגינה הפכו קצת את האדמה לפני השתילה עם מעדר, תעשבו את כל העשבים בקרבת המקום והשקו היטב שהאדמה תהיה ספוגה במים, לאחר מכן הכינו חור שתילה שיתאים בדיוק לגודל השתיל, דבר נוסף שאתם צריכים לעשות לפני השתילה זה לפזר ממש מעט דשן בפירוק איטי מיוחד לפרחים בגינה.

קחו את הצמח הפכו אותו שאתם אוחזים בגבעול שלו ושלפו את העציץ או הפלסטיק איתו קיבלתם את הצמח מהמשתלה, הניחו את הצמח בתוך חור השתילה, כסו והדקו היטב ככה שהגובה של אדמת הצמח תהיה בגובה האדמה של האדנית או שטח הגינה בו הצמח נשתל.

הקפידו בימים הקרובים שהצמח יקבל מים בכל יום שהאדמה תהיה רטובה עד שהוא יקלט.

עוד משהו שיעניין אותך:
הרבלייף – תזונה נכונה ואורח חיים בריא