Category Archives: בלוג פרחים ומתנות

שתילת פירות וירקות קיץ

כל חובב גינה מושבע יודע שהחורף היא תקופה מעולה לגדל אין ספור ירקות בריאים וטעימים כגון חסות, גזרים, פטרוזליה, כוסברה, צנוניות, טרד וכ"ו… אך כשהחור נגמר מה עושים? ממתינים עד לחורף הבא כדי לגדל ירקות? מה פתאום! הקיץ מזמן לנו אמנם פחות היצע אך הירקות והפירות שמתאימים לקיץ הן חוויית גידול בסטנדרט אחר לגמרי, הישארו וקראו אילו פירות וירקות שותלים בקיץ ואיך מגדלים כל אחד ואחד מהם.

פירות וירקות המתאימים לשתילת קיץ

אז ראשית נבהיר כי רוב הפירות והירקות שאותם נזכיר כעת מתאימים לשתילה החל מחודש אפריל / מאי רובם הגדול מתאים אך ורק לשתילת קיץ אבל חלק מהם יכולים לגדול גם בתנאי חממה בחורף.

  • תירס – תירס הוא ירק קלאסי לשתילת קיץ, ניתן לקנות שתילים מוכנים כבר בעלות שבין 1 ₪ ל 2.5 ₪ תלוי בזן ותלוי בתקופה בה אתם רוכשים את השתילים, ככל שתיכנסו עמוק יותר לעונה העלות תהיה קטנה יותר, כמו כן ניתן לזרוע את התירס מקלח ישן או לקנות זרעים מוכנים בשקית, התירס אוהב המון מים במיוחד בימים בהם החום כבד במיוחד.
  • אבטיח – אחד משתילות הקיץ הכיפיות ביותר!! הוא הפרי אולי הכי פופולארי בקיץ ואם הייתם יודעים כמה קל לגדל אותו סביר להניח שהייתם עושים זאת מזמן! מה שכן כדאי לכם להכין שטח די רחב כיוון והשיח שלו מתפשט לכל עבר. את שתילי האבטיח מומלץ לרכוש (על אף שאפשר גם לזרוע), עלות שתיל תשתנה בהתאם לעונה אך תנוע בין 1 ₪ לבין 2.5 ₪, תקופת השתילה היא בין מרץ ליולי, זמן גידול משוער 60-90 יום, השקיה מרובה אבל בצורת טפטוף כל פני האדמה ולא השקיה בממטרות או צינור שמגיע על העלים.
  • מלפפון – את המלפפון אנחנו רגילים לקנות בסופר בכל ימות השנה, זאת תודות לחקלאים המגדלים את המלפפון בתנאי חממה שמעניקים לו את הטמפרטורות הנדרשות לגדול, אך בפועל הוא ירק שאוהב חום ושמש ולכן הוא נחשב לשתיל קיץ, את המלפפון די קל לגדל, הקפידו על השקיה מרובה שתגיע בצורת טפטוף ולא ממטרות או צינור העלול להרטיב את העלים.
  • עגבנייה – בדומה למלפפון גם את העגבנייה התרגלנו לאכול בכל ימות השנה אך גם היא צריכה טמפרטורות חמות כדי לגדול ומתאימה יותר לקיץ.
  • פלפל חריף – אם אתם אוהבים פלפלים חריפים זוהי התקופה הטובה ביותר לשתול אותם, הם אוהבים מאד חום והופכים גם לחריפים במיוחד בתקופה זו.

מרחבי הרשת:

עופר איתן – ערוץ You Tube עם מגוון סרטונים ומידע

כיצד מגנים על עצי פרי ממזיקים בצורה אורגנית

אז קניתם לעצמכם עצי פרי טובים ועשיתם צעד משמעותי בדרך לאכול פירות אורגניים ללא טונות של חומרים כימיים המרוססים עליהם ושלא מכילים חומר זרחני המגיע מהדשן שהחקלאים מדשנים איתו את העצים כדי שהפרי יראה גדול ויפה, אבל אז נתקלתם בבעיה הנפוצה ביותר בישראל של השנים הנוכחיות והיא תולעים בפרי…. הפרי שלכם נעקץ על ידי מזיקים שהראשי שבהם הוא זבוב ים תיכון והביצים הפכו לתולעים שזוחלים בכל הפרי והורסים אותו למאכל.

אז מה עושים? האם מתחילים לרסס את העץ כמו שהחקלאים עושים? אבל אם כן אז מה בעצם עשינו בזה חזרנו לנקודת ההתחלה בה אנחנו אוכלים פירות מלאים בחומרים כימיים מסוכנים.

הגנה אורגנית על עצי הפרי שלנו

אז יש גם דרכים אחרות להגן על הפרי, הן לא תמיד יעילות כמו ריסוס ויתכן כי חלק מהפרי של העץ ימשיך להיפגע אבל באחוזים נמוכים יותר ועדיין יישאר לכם פרי לאכול מבלי שנפגע ממזיקים ובלי שרוססו עליו חומרים כימיים מסוכנים.

  • מלכודות לזבוב הים תיכוני – אז הדרך הראשונה היא פיזור מלכודות עם פיתיון בשטח שימשכו את הזבוב הים תיכוני אליהם במקום אל העצים שלכם, מלכודות אלו יעילות וזבובים רבים יכלאו בהן אך זה לבד לא יפסיק את הפגיעה בעצים וחלק גדול של זבובי ים תיכון ימשיכו להגיע אל העץ שלכם ולעקוץ אותו ולכם יש לשלב את שיטה זו עם השיטה הבאה.
  • רשתות צפופות שמאפשרות חדירת אור – ישנן רשתות מיוחדות המכסות עצים שלמים עם חורים בצפיפות מושלמת בדיוק כדי למנוע חדירת זבובים אבל גם מספיק כדי לאפשר חדירת קרני שמש חשובות לתהליך ההתפתחות והגדילה של העץ.

מרחבי הרשת:

עופר איתן – ערוץ You Tube עם מגוון סרטונים ומידע

איך מעירים דשא מתנומת החורף

בחלק גדול מזני הדשא הקיימים והנפוצים בארץ בתקופת החורף הם נכנסים למעין תרדמת חורף בה קצב הגידול משתנה, הדשא קצת מצהיב וקרחות קטנות מבצבצות מידי פעם, בנוסף נוכל להשים לב לעשבי בר שונים שניצלו את הקרקע הפורייה של הדשא כדי לגדול עליו, אז הנה מגיע האביב ואנחנו רוצים שהדשא יחזור להיות ירוק, יפה וחזק כמו שאנחנו רגילים שהוא בזמן הקיץ, אז איך נעשה את זה?

בכתבה זו נסביר לכם כיצד להכין את הדשא שלכם לקיץ, כיוון שאחרי תנומת החורף לוקח לו זמן רב להתאושש ואנחנו רוצים להאיץ את ההליך.

דשן, מים, עשבים וכיסוח

אז הגיע סוף חודש מרץ ותחילתו של חודש אפריל… הימים מתחממים ומתארכים והדשא עוד צהבהב וחיוור וקרחות קטנות צצות פה ושם, אז איך מזרזים את ההליך ומחדשים את הדשא למצבו היפה והבריא?

  • דשן מיוחד הנקרא סטרטר – אחרי תקופת החורף שהדשא עוד בתרדמת מהימים הקרים והקצרים של החורף אפשר לסייע לו לזרז את ההליך עם דשן מיוחד שנקרא סטרטר, כשמו כן הוא עושה את הסטרטר להתנעה ראשונה של הדשא אל הקיץ.
  • הוצאת עשבים – בתקופת החורף סביר למדי שגדלו על הקרקע הפורייה של הדשא שלכם עשבי בר רבים, מומלץ מאד להוציא את עשבים אלו מוקדם ככל הניתן אחרת הם תופסים נפח וממשיכים להתרבות.
  • השקיה – אז במשך תקופה ארוכה שכחתם מה זה להשקות, הגשם עשה עבורכם את העבודה אבל עכשיו ובמיוחד אחרי פיזור הדשן הדשא זקוק שוב למים וזהו חלק חשוב מתהליך ההתעוררות.
  • כיסוח דשא – כיסוח הדשא לא רק תורם למראה היפה של הדשא אלא גם מחזק את השורשים שלו ומאפשר לו לגדול בקצב מהיר יותר ולכן קיצוץ הדשא חשוב בתחילת תקופת האביב כדי להעיר אותו.

מרחבי הרשת:

עופר איתן – ערוץ You Tube עם מגוון סרטונים ומידע

אילו פעולות יש לעשות לעצי הפרי שלנו באביב

האביב הוא זמן ההתחדשות של העצים בעיקר של אלו הנשירים שדואגים להחזיר לעצמם את העלווה, אך כאמור לא רק הם אלא כל שאר העצים מתחדשים ומתעוררים לצמיחה מחודשת עם בוא האביב ולכן אם נקפיד לעשות מספר פעולות קטנות אך חשובות נסייע לעצים להתחדש באופן חזק יותר וטוב יותר.

בכתבה זו נביא בפניכם מספר פעולות קטנות אך חשובות מאד שיסייעו להתחדשות עצי הפרי שלכם באביב.

  • גיזום העצים – אז האביב הגיע ואתם מגלים שהעץ האהוב שלכם הוציא מלא ענפים חדשים, התרחב וגדל לגובה מדהים…. אבל חברים זה לא אומר שזה טוב, ככל שהעץ משקיע יותר אנרגיה בענפים שלו פחות אנרגיה תלך לפירות שלו והן יהיו מועטים יותר וקטנים יותר, על ידי גיזום מושכל של ענפים מיותרים תוכלו לחזק את האנרגיה המושקעת בפרי ובכך להגדיל את היקפו ואת הכמות שלו על העץ, דאגו לבצע את חיתוך הענפים כבר בשלב הפריחה והלבלוב שקורים בתחילת חודש מרץ בד"כ.
  • דישון נכון – עצים אשר ניזונים בצורה נכונה וטובה מדשן איכותי יהיו עצים חזקים, בריאים ומלאי פרי, אך דישון הוא עולם רחב של אפשרויות, ישנם דשנים נוזליים, דשנים המגיעים בצורה של גרגירים, דשנים אבקתיים, כאלו בעלי ריכוז גבוה של חומרים כימיים ומנגד כאלו שעם ריכוז נמוך, אז איזה חומר נבחר לעץ? באופן כללי אם אתם בעניין של להשקיע הרבה כסף על דישון יש חומרים אורגניים טובים תבדקו מול חנויות הדשנים השונות אבל באופן כללי עדיף ללכת על חומרי דשן המתפרקים לאט (כמובן לבדוק שקונים דשן שמתאים לעצי פרי כדי שלא יכיל חומרים הנספגים בפרי) את הדשן המתפרק לאט טומנים באדמה למשך חצי שנה והמים מההשקיה מפרקים אותו לאט לאט כך יוצא שתצטרכו לדשן את העצים שלכם פעמיים בשנה באביב ובסתיו.

גיזום ודישון בשילוב השקיה נכונה בזמן האביב יביאו לכך שתיהנו מפירות טובים יותר ומעץ חזק יותר בהמשך.

איך לבנות חממה בקלות ובזול

אחד התחביבים ההולכים וגדלים ברחבי העולם הוא תחביב גידול הירקות לצריכה עצמית, קבוצות פייסבוק שלמות עוסקות בנושאים מורכבים כיצד להרחיק חרקים מהירקות שלכם, כיצד לאסוף זרעים מירקות בשלים ולהזריע אותם מחדש כדי ליצור מעגל ועוד נושאים רבים וחשובים בתחום, אבל מי שרוצה באמת לקחת צעד אחד קדימה את התחביב ולהפוך אותו לרציני יותר יצטרך להעניק לירקות שהוא מגדיל חופה כלשהי כדי להתגבר על נזקי הקור והברד שיכולים להיגרם לירקות, אבל חממה טובה זה עסק לא זול…. אלא אם אתם בונים אותה לבד ואז תתפלאו לגלות שהמחיר צונח ל200-300 ₪ תלוי בגודל.

מדריך בניית חממה

אז ראשית כדי להקים חממה טובה צריך מן הסתם למצוא שטח טוב כדי למקם אותה, סוג החממה שאנחנו מדריכים כאן כיצד לבנות היא חממה שמצריכה אדמה כיוון ואנחנו מסתמכים על בזנטים הננעצים לגובה חצי מטר בתוך האדמה בכדי לייצב ולחזק את מבנה החממה ולכן מי שמתכנן לבנות חממה על גג בניין או על משטח אספלט מדריך זה לא יהיה רלוונטי עבורו.

  • יישור הקרקע – הדבר הראשון שצריך לעשות זה למצוא קרקע עליה תרצו להקים את החממה, לנקות אותה מעשבים ולכלוכים אחרים וליישר אותה.
  • תקיעת בזנטים – רכשו 6 בזנטים בגובה 2 מטר כל אחד מקמו את ה הראשונים בשורה ישרה במרחק של 1.5 אחד מהשני ותקעו אותם באדמה בערך חצי מטר אל תוך האדמה ככה שבחוץ יישאר מטר וחצי בולט מחוץ לאדמה, כעת מקמו את הבזנטים הנותרים במרחק של שלוש מטרים מהשורה המקבילה ובמקביל שכל בזנט יהיה בקו ממש ישר עם הבזנט המקביל ממנו.
  • קשתות החממה – רכשו 3 צינורות מרירון בקוטר 3/4 אלו הן צינורות לבנים גמישים שבהם משתמשים בדרך כלל חשמלאים אך הם מושלמים ליצירת קשת חממה ועלותם נמוכה מאד, קישרו אותם לבזנט אחד כופפו אותם והביאו וקשרו אותם גם לבזנט המקביל בשורה השנייה ככה עשו עם כל שאר הצינורות.
  • חיפוי החממה – רכשו ניילון חממות באורך 5 מטר על רוחב של 4 וכסו בעזרתו את החממה.
  • מסגרת ודלתות – אם תרצו דלתות ומסגרת לחממה שתאפשר לכם תפיסת ניילון קלה יותר רכשו עצים וצרו מסגרות לפי הצורך שלכם.

8 סוגים של ירקות לגידול קיץ

חורף היא תקופה מושלמת לגידול ירקות ואת זה כולם יודעים, הצנוניות, הגזרים, החסות, עלי הרוקט, פטרוזיליה, כוסברה ועוד ירקות טובים וטעימים שפשוט אוהבים את תקופת החורף גדי לגדול בטעמם הטבעי והטוב ביותר, אבל אם לגדל ירקות בגינת הירק שלכם עושה לכם טוב אל תוותרו על התענוג בקיץ, ישנם לא מעט סוגים של ירקות שדווקא הקיץ מטיב עימם ואין צורך לגדל אותם יותר בחממה אלא מתחת לכיפת השמיים.

בכתבה זו נביא בפניכם 8 סוגים של ירקות שקל וטוב לגדל אותם בקיץ, ניתן על כל אחד מהם כמה טיפים כגון שתילה והשקיה נכונה.

השקיה נכונה

לפני שניגש לרשימת הירקות המתאימים לגידולי קיץ נפנה את תשומת לבכם לנושא החשוב ביותר אולי בגידול ירקות קיציים והוא נושא ההשקיה, רבים טועים לחשוב כי יש להטביע את הירקות במים ככל שניתן אך למעשה מצב זה רק יוביל לבעיות כגון ריקבון שורשים, טחב, קימחון ושתילים מתים.

כמות המים כמעט לכל שתילי הקיץ אמורה להתחלק ל40 דקות שבועיות בסה"כ פחות או יותר… הקרקע צריכה להיות לחה למגע אך לא ספוגה במים.

הכנה נכונה של הקרקע

לפני שתילה הפכו את האדמה עם טוריה ופזרו קומפוסט עדיף שיהיה אורגני, לאחר מכן ערבבו היטב והשקו את האדמה עד כדי שהיא תהיה ממש ספוגה במים.

סוגי שתילים לקיץ

  • תירס
  • שעועית ירוקה
  • חציל
  • פלפל חריף
  • פלפל ירוק מתוק
  • בזיליקום
  • עגבנייה
  • מלפפון

איך לעשות קומפוסט ביתי

לכל מי שיש גינה יודע את חשיבותו של הקומפוסט, הוא מעולה לשתילת עצים, לגידול ירקות, פרחים וכל צמח חי, מלבד זאת הוא מאפשר לנו להיפטר משאריות הירקות והפירות באופן ירוק וטבעי, אם כל אחד היה דואג לעשות מהפסולת האורגנית שלו קומפוסט ביתי היה לנו סביבה יותר ירוקה ופחות מזוהמת, אבל איך בכלל עושים קומפוסט?

בכתבה זו נביא בפניכם את השיטה הטובה והקלה ביותר להכין קומפוסט ביתי שבאמצעותו תוכלו לדשן את הצמחים, העצים והפרחים בגינה שלכם.

קומפוסט ביתי

את הקומפוסט הביתי שלנו נכין בתוך באלה, אפשר מן הסתם להשתמש בחבית עם סגר, פח אשפה או כל סוג אחר של מיכל שאפשר לסגור אבל השיטה שלנו עם הבאלה פשוט מקלה על הערבוב, האוורור והתוצאה הסופית של החומר שמתקבל.

באלה תוכלו למצוא כמעט בכל חנות כולבו טכני במחיר של 20-30 ₪ אבל אם יש לכם גישה לקבלנים או עובדי בניין פשוט תבקשו מהם בכל פרויקט בנייה הם זורקים עשרות אם לא מאות של באלות שאיתן הם מקבלים חול וחצץ.

את הבאלה נניח בחוץ תחת כיפת השמים, חשוב תמיד לדאוג בסיום ההליך לסגור אותו מכל הכיוונים, פשוט לקפל את הקצוות שלה כלפי פנימה.

ועכשיו להליך הכנת הקומפוסט – הכנת קומפוסט הוא למעשה הליך פשוט של ערבוב חומר "ירוק" ולח עם חומר יבש ומתפורר, איך עושים את זה נכון? פשוט מאד היחס צריך להיות 50-50 על כל דלי של פסולת ירוקה כגון פירות, ירקות תוסיפו אותה כמות בדיוק של חומר יבש (חומר יבש הם עלים יבשים שתוכלו למצוא תחת עצים נשירים בעיקר), לאחר כל הוספת חומר בצעו ערבוב של כל החמור בבאלה על ידי משיכה של הקצוות, אחת לשבוע הוסיפו קצת מים.

הקומפוסט צריך להיות מוכן לאחר חודשיים פלוס מינוס.

איך לגדל עצים טרופיים

עצים טרופיים הם עצים מאד "מפונקים" שמצריכים מאיתנו קצת יותר יחס וקצת יותר דאגה מאשר עצים אחרים שמתאימים לתנאי מזג האוויר בארץ, אבל עם כל "האקסטרה דאגה" הם גם לרוב מחזירים באותה מטבע שכן מי לא אוהב פירות טרופיים מתקתקים כגון: מנגו, ליצ'י ואחרים…

בכתבה זו נביא בפניכם כמה טיפים די יעילים לסייע לעצים הטרופיים שלכם לגדול ולהביא פירות טעימים ומוצלחים שמהם תוכלו ליהנות בהמשך השנים.

טיפים להצלחה

אזור זה יהיה מחולק ל 2 כאשר החלק הראשון מדבר על שתילה נכונה ושמירה על השתיל בהיותו עץ קטן בעוד החלק השני מדבר על שמירה ממזיקים שיפגעו לכם בפרי.

  • שמירה על השתיל כשהעץ עוד קטן – אז מי שכבר גידל עץ מנגו בחייו יודע כי הסכנות רבות לו בהיותו קטן, הקור בחורף, השמש החזקה בקיץ כל אלו יכולים לגרום לו למות עוד לפני שהספקתם ליהנות מפירותיו, אז נתחיל עם החורף… בעיקר עץ המנגו רגיש לקרה השתדלו לשתול אותו באזור פחות פגיע לקרה אם יש לכם כזה בחצר (אזור גבוה) והקפידו בשנים הראשונות לחייו של השתיל לכסות אותו בחופת ניילון (שלא נוגעת בעלים) לפחות בימים שאתם יודעים כי הולכים להיות קרים במיוחד, בקיץ הרבו להשקות את השתיל ובשנותיו הראשונות מומלץ גם לצבוע לו את הגזע בלובן מיוחד שמונע מהשמש לפגוע בו.
  • שמירה על השתיל ממזיקים – אז בארץ ישראל יש לא מעט מזיקים, זבוב ים התיכון, חרקים שונים אחרים ותוכים מסוג דררה שעושים שמות בכל הנוגע לפירות עצים ולכן מומלץ לעטוף את העצים ברשתות מיוחדות אותן תוכלו לקנות בגרושים באתרים כמו אלי אקספרס, כיסוי העצים ימנע מרוב המזיקים לגשת לפירות שלו ומכם ימנע הצורך לריסוס הפרי.

עצים שמתאימים לשתילה בט"ו בשבת

ט"ו בשבת הוא אמנם חג האילנות ונהוג לנטוע בו עצים אך זוהי ממש לא התקופה האידיאלית לנטיעה כיוון ומדובר על סוף חודש ינואר, החורף בשיאו, קר ויש כמויות מים די גדולות, לא כל העצים יכולים להתמודד עם האפקט במיוחד לא עם הקור שכן הרבה מאד סוגי עצים רגישים לקרה במיוחד שהם קטנים ובמיוחד שהם בשלב היקלטות באדמה חדשה, לכן חושב מאד לבחור את העצים שאתם רוצים לשתול בעונה זו בקפידה.

בכתבה זו נספק לכם מספר תובנות וטיפים איזה עצים מומלץ לנטוע בט"ו בשבת ואילו עצים מומלץ להימנע משתילה שלהם בתקופה זו של העונה כיוון והסיכויים לכישלון גדולים יותר.

אילו עצים מתאימים?

אז מה שאנחנו בעצם מחפשים זה אחר עצים די "קשוחים" שהקור ובמיוחד לילה שיש בו קרה לא ישפיעו עליהם במיוחד, עצים עם שורשים עמידים לכמות מים מכובדת שעלולה לרדת עוד בתקופה זו של השנה ובעיקר שיהיו ממשפחת הנשירים כיוון שהם עונים הכי הרבה על הדרישות.

  • עץ שקד
  • עץ מורינגה
  • עץ זית – לא נשיר אבל חזק ודי עמיד לשתילה בחורף.
  • עץ שזיף
  • עץ רימון
  • עץ פקאן
  • אפרסק

אילו עצים לא מתאימים?

בעקרון כל עץ שלא אוזכר למעלה עדיף שתחכו איתו לחודש מרץ או אפריל בתקופת האביב אבל אילו עצים במיוחד כדאי להימנע משתילתם בתקופה זו? בעיקר עצים טרופיים שמאד רגישים לקור ולקרה שעלולה עוד להופיע בתקופה זו של השנה.

  • עץ מנגו – עץ מאד רגיש באופן כללי אבל במיוחד לתנאי חורף ובמיוחד לקרה שעלולה עוד להתרחש בחודש ינואר פברואר.
  • עץ ליצ'י
  • עץ אבוקדו

מורינגה עץ הפלא

ממש לאחרונה שודרה כתבת תחקיר בערוץ 12 שעסקה בנפלאותיו של עץ המורינגה הכתבה עשתה אפקט תודעתי גדול בתחום וגרמה לכל המשתלות בארץ לחסל את מלאי שתילי העצים שלהם כיוון ואנשים פשוט התנפלו ורכשו כל מה שיש, אך עבורנו זה לא היה משהו חדש, את המורינגה אנחנו מכירים כבר די ממזמן ומכירים את כל נפלאותיו הבריאותיות.

קצת רקע על עץ המורינגה

המורינגה הוא עץ שמקורו בהודו אך הוא מתאים מאד לאקלים הארץ ישראלי, זהו עץ לא "עדין" שנקלט יפה באדמה ובעל יכולת התרבות עצמית בזכות תרמילי הזרעים שלו והעובדה שאין צורך בהרכבה פשוט זורעים או מפזרים את הזרעים שלו והם יוצרים עוד עצים.

נפלאות הבריאות שלו

אז הגענו לחלק המעניין של הכתבה והוא החלק בו נתאר את נפלאותיו של עץ המורינגה אבל נקדים ונסביר אילו חלקים בעץ המורינגה ניתנים לאכילה והפקת תמציות והתשובה לכך היא… הכל! אפשר לאכול את העלים, לייבש אותם ולקצוץ אותם לכדי אבקה, אפשר לאכול את השורשים שלו, אפשר לאכול את תרמילי הפירות שלו, אפשר לאכול את הגזע שלו ועוד…

יתרונותיו הבריאותיים מתבטאים בהמון היבטים, חושב להגיד שעד היום לא נעשה ניסוי "מקיף ורציני" הרבה בגלל שאין מי שיממן את הניסויי הזה, כיוון ואין יכולת לרשום פטנט על הפקת המיצוי הבריאותי מעץ המורינגה ולכן רוב המשקיעים אינם רואים את "החזר ההשקעה" הכספית שלהם.

אך היו כמה מחקרים קטנים שהצליחו להציג מידע די בסיסי שמראה כי המורינגה מכיל יתרונות בריאותיים מעולים, יכול לשפר מצב נוכחי רעוע ודי בקלות.

היתרונות הבריאותיים שלו הם:

  • מיצוי המורינגה יכול לסייע בייצוב הסוכרים בדם.
  • מאזן את רמות הכולסטרול בגוף.
  • עשיר מאד בוויטמין A.
  • המורינגה מכיל תכונות אנטי דלקתיות חזקות.
  • עשיר בברזל.