אילו פעולות יש לעשות לעצי הפרי שלנו באביב

האביב הוא זמן ההתחדשות של העצים בעיקר של אלו הנשירים שדואגים להחזיר לעצמם את העלווה, אך כאמור לא רק הם אלא כל שאר העצים מתחדשים ומתעוררים לצמיחה מחודשת עם בוא האביב ולכן אם נקפיד לעשות מספר פעולות קטנות אך חשובות נסייע לעצים להתחדש באופן חזק יותר וטוב יותר.

בכתבה זו נביא בפניכם מספר פעולות קטנות אך חשובות מאד שיסייעו להתחדשות עצי הפרי שלכם באביב.

  • גיזום העצים – אז האביב הגיע ואתם מגלים שהעץ האהוב שלכם הוציא מלא ענפים חדשים, התרחב וגדל לגובה מדהים…. אבל חברים זה לא אומר שזה טוב, ככל שהעץ משקיע יותר אנרגיה בענפים שלו פחות אנרגיה תלך לפירות שלו והן יהיו מועטים יותר וקטנים יותר, על ידי גיזום מושכל של ענפים מיותרים תוכלו לחזק את האנרגיה המושקעת בפרי ובכך להגדיל את היקפו ואת הכמות שלו על העץ, דאגו לבצע את חיתוך הענפים כבר בשלב הפריחה והלבלוב שקורים בתחילת חודש מרץ בד"כ.
  • דישון נכון – עצים אשר ניזונים בצורה נכונה וטובה מדשן איכותי יהיו עצים חזקים, בריאים ומלאי פרי, אך דישון הוא עולם רחב של אפשרויות, ישנם דשנים נוזליים, דשנים המגיעים בצורה של גרגירים, דשנים אבקתיים, כאלו בעלי ריכוז גבוה של חומרים כימיים ומנגד כאלו שעם ריכוז נמוך, אז איזה חומר נבחר לעץ? באופן כללי אם אתם בעניין של להשקיע הרבה כסף על דישון יש חומרים אורגניים טובים תבדקו מול חנויות הדשנים השונות אבל באופן כללי עדיף ללכת על חומרי דשן המתפרקים לאט (כמובן לבדוק שקונים דשן שמתאים לעצי פרי כדי שלא יכיל חומרים הנספגים בפרי) את הדשן המתפרק לאט טומנים באדמה למשך חצי שנה והמים מההשקיה מפרקים אותו לאט לאט כך יוצא שתצטרכו לדשן את העצים שלכם פעמיים בשנה באביב ובסתיו.

גיזום ודישון בשילוב השקיה נכונה בזמן האביב יביאו לכך שתיהנו מפירות טובים יותר ומעץ חזק יותר בהמשך.