איך משרישים סוקלנטים

סוקולנטים הפכו בשנים האחרונות להיות מהצמחים הפופולאריים ביותר, קלות הגידול שלהם, היופי שלהם ואי הצורך כמעט במים פשוט גרמו לרבים לרצות ולגדל סוקולנט על שולחן העבודה שלהם, בפינת האוכל שלהם או בכלל בחצר הבית, כך או כך כולם אוהבים סוקולנטים ומסיבה זו בדיוק החלטנו לעשות לכם מדריך להשרשת סוקולנטים.

השרשת סוקולנט

כל הכיף בסוקולנטים זה היכולת להרבות אותם בקלות, הסוקולנטים עמידים מאד וזה בהחלט תורם להליך ההשרשה שלהם, אבל איך משרישים אותם נכון? מיד תקבלו את כל המידע.

  • שלב ראשון הסרת עלה – אז ראשית כדי להרבות סוקולנט עליכם להשיג עלה מסוקולנט קיים וחי, השתדלו שהחתך יהיה נקי וישר ככל הניתן.
  • שלב שני ייבוש קל – לאחר שהסרתם את העלה שימו אותו בצד בסביבה יבשה למשך יומיים שלושה, אל תדאגו הוא לא ימות כל כך מהר.
  • שלב שלישי מצע – שלב הבא יהיה להכין עציץ קטן עם אדמת מצע טובה ולחה עליה תניחו את העל ולא תתקעו אותו באדמה,הוא אמור להוציא שורשים זעירים בתקופה הקרובה שיכנסו אל תוך האדמה.
  • שלב רביעי השקיה – שלב הבא הוא הליך ההשקיה אותו יש ליישם בדיוק כמו שנכתב, בתחילת התהליך דאגו לרסס מעט מים מבקבוק ריסוס אחת לשבועיים ולא להשקות את האדמה לכדי רטיבות עמוקה אלא רק שכבת מים דקיקה, לאחר שהסוקולנט הוציא שורשים החלו להשקות רגיל בלי לרסס את המים מעליו אבל עדיין הישארו עם השקייה של אחת לשבועיים.
  • שלב חמישי העברה לעציץ גדול – לאחר שהסוקולנט נקלט, גדל והוציא עלים חדשים ואף עיצב את צורתו תוכלו להעביר אותו מהעציץ הנוכחי לעציץ גדול יותר במידה ותרצו כך, אם לא הוא יוכל להמשיך לחיות גם בעציץ קטן רק לא יגדל יותר מידי.