איך מעירים דשא מתנומת החורף

בחלק גדול מזני הדשא הקיימים והנפוצים בארץ בתקופת החורף הם נכנסים למעין תרדמת חורף בה קצב הגידול משתנה, הדשא קצת מצהיב וקרחות קטנות מבצבצות מידי פעם, בנוסף נוכל להשים לב לעשבי בר שונים שניצלו את הקרקע הפורייה של הדשא כדי לגדול עליו, אז הנה מגיע האביב ואנחנו רוצים שהדשא יחזור להיות ירוק, יפה וחזק כמו שאנחנו רגילים שהוא בזמן הקיץ, אז איך נעשה את זה?

בכתבה זו נסביר לכם כיצד להכין את הדשא שלכם לקיץ, כיוון שאחרי תנומת החורף לוקח לו זמן רב להתאושש ואנחנו רוצים להאיץ את ההליך.

דשן, מים, עשבים וכיסוח

אז הגיע סוף חודש מרץ ותחילתו של חודש אפריל… הימים מתחממים ומתארכים והדשא עוד צהבהב וחיוור וקרחות קטנות צצות פה ושם, אז איך מזרזים את ההליך ומחדשים את הדשא למצבו היפה והבריא?

  • דשן מיוחד הנקרא סטרטר – אחרי תקופת החורף שהדשא עוד בתרדמת מהימים הקרים והקצרים של החורף אפשר לסייע לו לזרז את ההליך עם דשן מיוחד שנקרא סטרטר, כשמו כן הוא עושה את הסטרטר להתנעה ראשונה של הדשא אל הקיץ.
  • הוצאת עשבים – בתקופת החורף סביר למדי שגדלו על הקרקע הפורייה של הדשא שלכם עשבי בר רבים, מומלץ מאד להוציא את עשבים אלו מוקדם ככל הניתן אחרת הם תופסים נפח וממשיכים להתרבות.
  • השקיה – אז במשך תקופה ארוכה שכחתם מה זה להשקות, הגשם עשה עבורכם את העבודה אבל עכשיו ובמיוחד אחרי פיזור הדשן הדשא זקוק שוב למים וזהו חלק חשוב מתהליך ההתעוררות.
  • כיסוח דשא – כיסוח הדשא לא רק תורם למראה היפה של הדשא אלא גם מחזק את השורשים שלו ומאפשר לו לגדול בקצב מהיר יותר ולכן קיצוץ הדשא חשוב בתחילת תקופת האביב כדי להעיר אותו.

מרחבי הרשת:

עופר איתן – ערוץ You Tube עם מגוון סרטונים ומידע