איך לעשות קומפוסט ביתי

לכל מי שיש גינה יודע את חשיבותו של הקומפוסט, הוא מעולה לשתילת עצים, לגידול ירקות, פרחים וכל צמח חי, מלבד זאת הוא מאפשר לנו להיפטר משאריות הירקות והפירות באופן ירוק וטבעי, אם כל אחד היה דואג לעשות מהפסולת האורגנית שלו קומפוסט ביתי היה לנו סביבה יותר ירוקה ופחות מזוהמת, אבל איך בכלל עושים קומפוסט?

בכתבה זו נביא בפניכם את השיטה הטובה והקלה ביותר להכין קומפוסט ביתי שבאמצעותו תוכלו לדשן את הצמחים, העצים והפרחים בגינה שלכם.

קומפוסט ביתי

את הקומפוסט הביתי שלנו נכין בתוך באלה, אפשר מן הסתם להשתמש בחבית עם סגר, פח אשפה או כל סוג אחר של מיכל שאפשר לסגור אבל השיטה שלנו עם הבאלה פשוט מקלה על הערבוב, האוורור והתוצאה הסופית של החומר שמתקבל.

באלה תוכלו למצוא כמעט בכל חנות כולבו טכני במחיר של 20-30 ₪ אבל אם יש לכם גישה לקבלנים או עובדי בניין פשוט תבקשו מהם בכל פרויקט בנייה הם זורקים עשרות אם לא מאות של באלות שאיתן הם מקבלים חול וחצץ.

את הבאלה נניח בחוץ תחת כיפת השמים, חשוב תמיד לדאוג בסיום ההליך לסגור אותו מכל הכיוונים, פשוט לקפל את הקצוות שלה כלפי פנימה.

ועכשיו להליך הכנת הקומפוסט – הכנת קומפוסט הוא למעשה הליך פשוט של ערבוב חומר "ירוק" ולח עם חומר יבש ומתפורר, איך עושים את זה נכון? פשוט מאד היחס צריך להיות 50-50 על כל דלי של פסולת ירוקה כגון פירות, ירקות תוסיפו אותה כמות בדיוק של חומר יבש (חומר יבש הם עלים יבשים שתוכלו למצוא תחת עצים נשירים בעיקר), לאחר כל הוספת חומר בצעו ערבוב של כל החמור בבאלה על ידי משיכה של הקצוות, אחת לשבוע הוסיפו קצת מים.

הקומפוסט צריך להיות מוכן לאחר חודשיים פלוס מינוס.