איך לבנות חממה בקלות ובזול

אחד התחביבים ההולכים וגדלים ברחבי העולם הוא תחביב גידול הירקות לצריכה עצמית, קבוצות פייסבוק שלמות עוסקות בנושאים מורכבים כיצד להרחיק חרקים מהירקות שלכם, כיצד לאסוף זרעים מירקות בשלים ולהזריע אותם מחדש כדי ליצור מעגל ועוד נושאים רבים וחשובים בתחום, אבל מי שרוצה באמת לקחת צעד אחד קדימה את התחביב ולהפוך אותו לרציני יותר יצטרך להעניק לירקות שהוא מגדיל חופה כלשהי כדי להתגבר על נזקי הקור והברד שיכולים להיגרם לירקות, אבל חממה טובה זה עסק לא זול…. אלא אם אתם בונים אותה לבד ואז תתפלאו לגלות שהמחיר צונח ל200-300 ₪ תלוי בגודל.

מדריך בניית חממה

אז ראשית כדי להקים חממה טובה צריך מן הסתם למצוא שטח טוב כדי למקם אותה, סוג החממה שאנחנו מדריכים כאן כיצד לבנות היא חממה שמצריכה אדמה כיוון ואנחנו מסתמכים על בזנטים הננעצים לגובה חצי מטר בתוך האדמה בכדי לייצב ולחזק את מבנה החממה ולכן מי שמתכנן לבנות חממה על גג בניין או על משטח אספלט מדריך זה לא יהיה רלוונטי עבורו.

  • יישור הקרקע – הדבר הראשון שצריך לעשות זה למצוא קרקע עליה תרצו להקים את החממה, לנקות אותה מעשבים ולכלוכים אחרים וליישר אותה.
  • תקיעת בזנטים – רכשו 6 בזנטים בגובה 2 מטר כל אחד מקמו את ה הראשונים בשורה ישרה במרחק של 1.5 אחד מהשני ותקעו אותם באדמה בערך חצי מטר אל תוך האדמה ככה שבחוץ יישאר מטר וחצי בולט מחוץ לאדמה, כעת מקמו את הבזנטים הנותרים במרחק של שלוש מטרים מהשורה המקבילה ובמקביל שכל בזנט יהיה בקו ממש ישר עם הבזנט המקביל ממנו.
  • קשתות החממה – רכשו 3 צינורות מרירון בקוטר 3/4 אלו הן צינורות לבנים גמישים שבהם משתמשים בדרך כלל חשמלאים אך הם מושלמים ליצירת קשת חממה ועלותם נמוכה מאד, קישרו אותם לבזנט אחד כופפו אותם והביאו וקשרו אותם גם לבזנט המקביל בשורה השנייה ככה עשו עם כל שאר הצינורות.
  • חיפוי החממה – רכשו ניילון חממות באורך 5 מטר על רוחב של 4 וכסו בעזרתו את החממה.
  • מסגרת ודלתות – אם תרצו דלתות ומסגרת לחממה שתאפשר לכם תפיסת ניילון קלה יותר רכשו עצים וצרו מסגרות לפי הצורך שלכם.