אטרקציות בעקבות הפריחה

ארצנו הקטנטונת מציעה לא מעט אטרקציות נהדרות, המתאימות לכל הגילאים. בין אם מדובר בעונת האביב, הקיץ, הסתיו או החורף, בכל אחת מהן אפשר לצאת לטיול קצר או ארוך יותר, ולשלב, במסגרתו גם פעילויות שונות. הפריחה בחודשי השנה מפגישה את המטיילים עם צבעוניות בלתי רגילה, ניחוחות נהדרים, אך במקביל היא גם הזדמנות ליהנות מאטרקציות מקסימות לצד טיולי פריחה.
טיול אופניים בנגב יחד עם פריחה משגעת
אזור הנגב מציע לא מעט אטרקציות וגם מסלולי רכיבה בדרגות קושי שונות. תחום רכיבת האופניים תפס תאוצה בשנים האחרונות ורבים נוהגים לבלות את זמנם הפנוי ברכיבה על אופניים באזורים שונים בארץ, לרבות באזור הנגב. בחלקו המערבי של הנגב, באזור קיבוץ רוחמה, הממוקם לא רחוק מהעיר שדרות, תמצאו מסלול רכיבה נהדר, שיפגיש אתכם גם עם פריחה נפלאה, המאפיינת את האזור כולו. בתקופת האביב מתמלא אזור זה בפריחה ירוקה ואדומה ובריחות שקשה להתעלם מהם. מסלול נוסף, אפשרי גם הוא בנגב הצפונים, הוא באזור בארי. מסלול האופניים הידוע של אזור זה מפגיש את הרוכבים, לצד הכיף שברכיבה עצמה, גם עם מרבדים ענקיים של כלניות באביב, או סתווניות רגע לפני בואו של החורף. מסלול הרכיבה שבסמוך לנחל הבשור גם הוא הזדמנות ליהנות מפריחה רבה ומרכיבה קצבית.
שדות של אירוסים באזור המרכז
טיולי פריחה נוספים, שיכולים לשלב גם הם רכיבה על אופניים, הם אלה המוצעים באזור המרכז. לא רחוק מקיבוץ שפיים, בפארק חוף השרון, אפשר למצוא מספר מסלולי רכיבה וגם לא מעט מסלולי הליכה. באזור ישנה פריחה משגעת של אירוסים ומזג אוויר נוח ונעים לאורך כל השנה. באזור זה אפשר למצוא גם חברות, המוציאות טיולי ג'יפים בסביבה או טיולים מאורגנים, הכוללים מסלולי הליכה עם מדריכים מקצועיים. אם מגיעים בתקופת הפריחה אפשר לצפות בפרחים הנהדרים ובעיקר באירוסים המקסימים. מדובר באירוס הארגמן, שכמותו אפשר למצוא לא מעט לאורך מישור החוף. פריחתו של אירוס הארגמן מתחילה בפברואר ומגיעה לשיאה בסוף החודש ובתחילתו של מרץ. מקום נוסף לראות את פריחתו של האירוס הוא בגבעת חומרה, הממוקמת בין ראשון לציון לחוף פלמחים. באזור זה ממש אפשר לצאת גם להליכה רגלית וטיול יחד עם כל בני המשפחה.
אטרקציות והרבה כייף בהרי ירושלים
מקום נוסף, שבו ניתן לשלב בין כייף לפריחה נפלאה, הם הרי ירושלים. מי שיוצא לטיול באזור זה, ובעיקר במהלך חודשי החורף, יפגוש את השקדיות הנהדרות, המציפות את האזור ומוסיפות לו מראה בלתי רגיל. אפשר לשלב, לצד טיול פריחה זה, גם טיול אופניים באזור וגם רכיבה על סוסים. דרומית להרי ירושלים נמצאים להם יקבים מצוינים, שגם בהם כדאי לעצור. מדובר באזור מושלם לגידול גפנים, אזור בעל תנאי אקלים המתאימים לגידולים כאלה. ניתן לסייר באחד היקבים שבאזור וגם לטעום מהיינות המשובחים המוצעים בהם.
אירוסים בגלבוע ושלל של אטרקציות לכל הגילאים
הר הגלבוע וסביבתו ידועים בפריחה הנפלאה שבהם, המושכת אל האזור מטיילים רבים. לצד טיולי פריחה אפשר גם ליהנות ממבחר של אטרקציות, המוצעות גם הן באזור. אחת האטרקציות החדשות באזור הוא אתר סקי מלאכותי, שנועד לחובבי הספורט האתגרי הזה, המעוניינים ליהנות ממנו גם בימים קיציים חמים. האתר ממוקם על מורדותיו של הגלבוע ומציע גם תצפית נפלאה על האזור כולו. המקום איננו מיועד בהכרח לבעלי ניסיון. גם ילדים שזהו המפגש הראשון שלהם עם הסקי יוכלו ליהנות מגלישה כיפית ובטוחה לצד הדרכה ראשונית שתעזור להם לעשות זאת באופן הנכון. בנוסף, אפשר ליהנות גם מפעילויות נוספות באזור, לצד טיולי הפריחה. כמו, למשל, טיולי אופנים העוברים במסלולי שונים סביב הר הגלבוע, כמו סדנאות נהדרות לכל הגילאים, כמו טיולי ג'יפים וגם מסלולי הליכה רבים, המפגישים את המטילים עם שמורות הטבע הנהדרות שבאזור.
מה חשוב וכדאי לדעת לפני היציאה לדרך
אתרים אלה מושכים אליהם רבים, הן בשל הפריחה שבאזור והן בשל מגוון הפעילויות המוצעות בהם. במידה ומעוניינים לצאת אל האזור במהלך סוף השבוע או במהלך החגים, מומלץ להגיע אליו בשעות מוקדמות בשל עומס של מבקרים, הצפוי להיות בו, או עומס רב של מכוניות בדרכים המובילות אליו. כדאי לתכנן ביקור של מספר ימים ולינה באזור כדי לשלב כמה שיותר אטרקציות ולצבור הנאות חדשות, הכוללות גם פריחה צבעונית ופעילות שונה. במידה ובוחרים לצאת אל האזור יחד עם הילדים, יש לוודא שהאטרקציות מתאימות לגילם ולטעמם. אם מחליטים לצאת לטיול אופניים, העובר בין מרבדי הפרחים המקסימים, מומלץ לעצור מדי פעם, לבחון מקרוב את הפרחים השונים, להריח את ריחותיהם החזקים וגם לצלם תמונה אחת או שתיים. טיולי פריחה בשילוב עם האטרקציות שבסביבה הם הזדמנות להכיר את הארץ מזווית קצת אחרת וללמוד על הטבע המקסים שלה.
ולסיכום
כדי לוודא שלא מפספסים אף פריחה, מומלץ גם לעקוב אחר דיווחי הפריחה, המתעדכנים לאורך כל השנה, ובהתאם לתכנן את הטיול ואת העצירה באטרקציות השונות שבאזור.