אוהבים פרחים? טיפים לטיפול בסחלבים

סחלב הוא עץ שנחשב מורכב לטיפול ותחזוקה. יחד עם זאת, יש כמה טיפים שיכולים לסייע לבעלי סחלבים ליהנות ממלוא תפארתם:

א. תנאי גידול – תנאי הגידול של עציץ הסחלבים חייבים להיות מדויקים ככל האפשר. התנאים מתייחסים בעיקר לטמפרטורה, מיקום, אדמה, תאורה והשקיה. חשוב לשמור על טמפרטורה קרירה ולגדל את הפרחים במקום בו יש אוויר טרי ותאורה טובה. רצוי לשתול אותו בתוך אדמה עשירה ברקבובית ולהקפיד על אור שמש מסונן או מפוזר. בנוסף, מומלץ להשתמש באדמה לחה בצורה שווה אך לא רטובה.

ב. פריחה – פרחי הסחלבים פורח במשך 3 חודשים. זו תקופה בה יש להשקות אותו פעם בשבוע בלבד ולבצע דישון קל. בתקופת החורף יש להמעיט בהשקיה ולרסס את הפרחים במים במשך פעם ביום. עם זאת, חשוב להחליף את האדמה בעציץ פעם בשנתיים כדי למנוע ריקבון.

ג. השקיה – בניגוד למה שנהוג לחשוב, אין צורך בהשקיה אינטנסיבית של פרחי הסחלבים. ההמלצה העקרונית היא לשמור על אדמה לחה בצורה שווה ולהימנע ממצב של אדמה רטובה.

ד. קיטום – כאשר הפריחה נגמרת יש לקטום את עמוד הפריחה. קיטום בפרק הראשון של העציץ יסייע לו לצמוח ולפרוח שוב. את הקיטום מבצעים עם סכין או מספריים. יש לזכור שהפרחים של הסחלב תמיד נפתחים מפקעות שנוצרו בשנה הקודמת.

איפה כדאי לשים את הסחלב? יש עוד כמה המלצות שיכולות לסייע לניצול היתרונות של פרחי הסחלבים. ראשית, אין לתת לצמח אור שמש בשעות הצהריים. אור כזה עלול לשרוף את העלים ולמנוע את הפריחה המבוקשת. שנית, אפשר להשתמש בזנים שונים של הסחלב. ברשימת הזנים נמצאים פרחים כמו מזדבליה, קמבריה, אונצידיום וקטליאה. לסיכום, הקפדה על הוראות הטיפול בעציץ הסחלבים יכולה להבטיח את צמיחתו ופריחתו. ההוראות תקפות לכל אורך השנה והן מתייחסות בעיקר לנושאים רגישים כמו תנאי גידול אופטימאליים, תקופת הפריחה וסוג הקיטום המומלץ לצמח.